کسب و کار اینترنتی, وبسایت

4 نکته مهم برای موفقیت در کسب و کار مجازی

4 نکته مهم برای موفقیت در کسب و کار مجازی

موفقیت در کسب و کار مجازی: شرایط به وجود آمده در سراسر دنیا باعث شده رشد کسب و کارهای مجازی بسیار بیشتر شود. و کشور ما نیز در این امر مستثنی نبوده است. نکته ای که در کسب و کار مجازی باید بدان توجه نمود این است که به هیچ وجه وابسته به جنسیت و سن نیست و همین هم باعث رشد آن شده است. اما در کنار مزیت هایی که دارد و در ظاهر به راحتی می توان یک کسب و کار مجازی راه انداخت، باید به نکات مهمی توجه شود که نادیده گرفتن آن ها، خود باعث درجا زدن و عدم کسب درآمد می شود.

 

در این مقاله 4 مولفه مهم که لازم است در یک کسب و کار اینترنتی رعایت شود تا بتوان به پیشرفت دست یافت، مورد صحبت قرار می گیرد.

مولفه اول

اولین اصلی که در زمره اصول موفقیت در کسب و کار مجازی باید مورد توجه قرار بگیرد، پایه کسب و کار است. پایه کسب و کار مجازی هم یعنی وب سایت. شاید بگویید برای یک کسب و کار مجازی با داشتن یک پیج اینستاگرام یا اکانت دیوار و … هم می توان به کسب درامد مشغول شد! اما نکته ای که وجود دارد اینست که تنها ابزاری که متعلق به خودتان است وب سایت است و سایر ایزارها صاحب دیگری دارند.

البته بدین معنی نیست که از سایر رسانه های اجتماعی استفاده نشود بلکه می توان از رسانه ای همچون اینستاگرام برای بهبود در کسب و کار مجازی بهره برد که آن هم اصول خاص خودش را دارد.

طراحی سایت

مولفه دوم

دومین مولفه مهم که از اصول موفقیت در کسب و کار مجازی است، محصول شماست. در یک کسب و کار مجازی شما باید محصول مناسبی برای مشتریان خود داشته باشید. خواه یک محصول فیزیکی همچون روسری، کیف، لوازم ورزشی و … باشد یا یک محصول مجازی مثل دوره آموزشی ویدیویی یا کتاب الکترونیک و … .

 

محصول مناسب

نکته مهمی که در این بخش قابل توجه است، محصول شما باید حتما دو خصیصه مهم را دارا باشد، اول اینکه ارزش ارائه بدهد و برای مشتری رفع نیاز نماید. در واقع باید برای جامعه مخاطبین شما دارای قیمت مناسبی داشته باشد و در کنار قیمت رفع نیاز هم نماید  و دوم جلب رضایت مشتری را به دست بیاورد. چراکه کسانی مجددا از شما خرید می کنند که در خرید اول رضایت داشته باشند و از طرفی رضایت آن ها، برای شما یک تبلیغ مثبت به ارمغان می آورد.

مولفه سوم

سومین مولفه از اصول موفقیت در کسب و کار مجازی را می توان به قلب یک کسب و کار تشبیه کرد که بازاریابی دیجیتال است. اگر شما محصول خوبی داشته باشید، پایه خوبی هم برای کسب و کارتان داشته باشید اما نتوانید بین مشتری و محصول خود ارتباطی برقرار کنید، عملا پیشرفتی حاصل نمی شود. با استفاده از اصول بازاریابی دیجیتالی باید بتوانید به جامعه مخاطب خود نشان دهید که چرا محصول شما را خریداری کنند؟ محصول شما چه نیازی از آن ها را برطرف می کند؟ محصول شما چه مزیت مثبت و برتری نسبت به رقبای شما دارد؟ و …

موفقیت در کسب و کار

 

مولفه چهارم

و اما مولفه آخر که مهمترین سنگ بنای اصول موفقیت در کسب و کار مجازی به شمار می آید، خود شما هستید. چراکه باید بتوانید کسب و کار خود را به خوبی مدیریت کنید. در کسب و کار مجازی در واقع شما باید بتوانید یک وبمستر خوب باشید یعنی مدیر کسب و کار اینترنتی. یک وبمستر زمانی موفق خواهد بود که دائما اطلاعات و دانش خود را بروز نگه دارد و در زمینه کار خود همواره پویا باشد.

اگر فکر می کنید در هر یک از مولفه های بالا دچار ضعف هستید و یا به خوبی به آن ها مسلط نیستید، حتما به فکر یادگیری باشید تا بتوانید به پیشرفت و درآمد خوبی برسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *